دوست داری درباره چی بخونی؟

در وبلاگ من درباره همه موضوعات می تونی بخونی.

دوست داری درباره چی بخونی؟

در وبلاگ من درباره همه موضوعات می تونی بخونی.

من سپیده رضوی شروع کردم در رابطه با تمام حوزه ها بنویسم و وبلاگی با اطلاعات عمومی راه بندازم.

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 تولید انبوه معمولاً از مکانیزاسیون برای دستیابی به تقسیم کار، حجم بالا، نظارت و کنترل کیفیت و جریان مواد استفاده می کند. تولید انبوه تکنیک صنعتی برای تولید مقادیر زیادی از محصولات مشابه در جریان ثابت در خطوط تولید است.
این استراتژی بر تولید کم هزینه با استفاده از فرآیندهای استاندارد و تکراری برای تولید یک خط از محصولات متمرکز است.
شرکت ها برای دستیابی به تولید انبوه سرمایه گذاری قابل توجهی از نظر زمان و پول انجام می دهند.

چگونه تولید انبوه کار می کند

تولید انبوه شامل چندین خط مونتاژ است، جایی که افراد مختلف رویه های معمول را اجرا می کنند و یک کار خاص را انجام می دهند. از همین تجهیزات برای انجام عملیات یکسان روی دسته ای از محصولات در حال تولید استفاده می شود.

برای بهره وری فرآیند کار، شرکت ها از تمایز، رسمی سازی و تخصصی شدن استفاده می کنند. منطق پشت چنین اصولی پایین نگه داشتن هزینه های تولید با استفاده از فرآیندهای تکراری و استاندارد برای تولید محصولات یکنواخت است.

تکامل و نوآوری فن آوری های پیچیده نقش مهمی در کاهش پیچیدگی ساخت دارد. تقاضا در مقیاس بزرگ برای محصولات تولید انبوه تولید شده با هزینه کم با استفاده از حداقل نیروی کار با استفاده از تجهیزات ماشینکاری دقیق به دست می آید.

سفارشی سازی انبوه در مقابل تولید انبوه

سفارشی سازی انبوه شامل ارائه آنچه برای کاربران نهایی با نیازهای آنها با هزینه کمتر است، می شود. بنابراین، محصولاتی که به طور معناداری نیازهای مشتری را برآورده می کنند، در مقیاس بزرگ سفارشی می شوند. شرکت‌های مرسوم که با سفارشی‌سازی انبوه سروکار دارند، به انعطاف‌پذیری، پاسخگویی و پیکربندی واحدها، فرآیندها، افراد و محیط‌ها برای ارائه محصولات سفارشی منحصربه‌فرد که نیازهای کاربر را با هزینه نسبتاً پایین برآورده می‌کنند، می‌خواهند.

سفارشی‌سازی انبوه بر بازارهایی با بخش‌های پراکنده مشتری متمرکز است و ترجیحات مشتری برای فرضیه‌سازی سخت‌تر و مستعد تغییرات هستند. دانش بیشتر در مورد کاربران نهایی و سود بیشتر، یک سیستم حلقه بازخورد ایجاد می کند که می تواند به شرکت ها کمک کند تا محصولات بهتر و متفاوتی را ارائه دهند.

در مقابل، تولید انبوه پیشروی سفارشی سازی انبوه است. شرکت‌های تولید انبوه یک سیستم سلسله مراتبی و بوروکراتیک را تکرار می‌کنند که در آن کارگران نقش‌های تکراری را انجام می‌دهند که به طور محدود تعریف شده‌اند و در نتیجه محصولات استاندارد شده و کم‌هزینه تولید می‌شوند.

مصرف کنندگان عموماً محصولات استاندارد را تحت سیستم تولید انبوه می پذیرند. به طور انبوه، شرکت‌های تولیدکننده کالا از صرفه‌جویی در مقیاس بهره می‌برند، زیرا این امر باعث گسترش بازار و کاهش قیمت می‌شود. قیمت پایین محصول باعث تشویق خوشه های تقاضا در اطراف محصولات همگن می شود. این به عنوان یک حلقه بازخورد عمل می کند که با توجه به تعامل بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان، محصولات استاندارد شده را برای شرکت های تولیدی تقویت می کند.

با این حال، به نظر می رسد که این دو مفهوم در تداوم بهبود مستمر هستند. یک شرکت همچنین ممکن است سفارشی سازی انبوه و تولید انبوه را انجام دهد، البته در دو کارخانه مختلف که برای بخش های مختلف بازار طراحی شده اند.

مزایای تولید انبوه

1. نرخ دقت بالا
تولید انبوه می تواند منجر به نرخ با دقت بالا شود اگر تولید به شدت نظارت و با استفاده از پارامترهای موجود تأیید شود.

 

2. هزینه تولید پایین
همچنین با هزینه های تولید پایین همراه است زیرا مکانیزاسیون نقش های شغلی اضافی را حذف می کند و در نتیجه به کارگران کمتری نیاز دارد.

 

3. سطوح کارایی بالاتر
علاوه بر این، تولید انبوه می تواند منجر به سطوح بازده بالاتری شود زیرا اتوماسیون اقلام تولید انبوه را سریعتر مونتاژ می کند. همچنین به شرکت ها مزیت رقابتی و سود بالاتری می دهد زیرا مونتاژ سریع به توزیع و بازاریابی سریع تر محصولات کمک می کند.

  • ۰۰/۱۱/۰۴
  • سپیده رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی